حقوق و اقتصاد

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) کتاب «جنبه‌های حقوقی بیمه عمر» یکی از آثار برگزیده بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی است که توسط سید محمدرضا حسینی دانشجوی دوره دکتری حقوق خصوصی دانشگاه امام صادق(ع) ترجمه شده است. به گفته حسینی کار ترجمه این اثر از سال ۸۸ آغاز شده و به مدت سه سال به طول انجامیده است. «کتاب جنبه‌های حقوقی بیمه عمر» در سه جلد در سال ۱۳۹۳ به نشر رسیده است. این اثر پس از طی چهار مرحله داوری تخصصی و فنی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره کتاب سال دانشجویی شد و به عنوان اولین شرکت‌کننده موفق به دریافت جایزه ویژه این جشنواره گردید.

بررسی جنبه‌های مختلف حقوقی بیمه عمر  از وجوه برجسته این اثر است که با معرفی نظام حقوقی ایالات متحده که از جمله نظام‌های کامن‌لا است آغاز شده و تا بررسی مراحل و حوزه‌های مختلف بیمه عمر ادامه پیدا می‌کند. این کتاب اگرچه در حوزه‌ای تخصصی نگاشته شده است اما مؤلفان تلاش کرده‌اند که مفاهیم پیچیده حقوقی را در قالب جملات ساده منتقل کنند.

سید محمدرضا حسینی در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به معرفی اثر خود و نقش جشنواره کتاب سال دانشجویی در افزایش انگیزه علمی دانشجویان پرداخته است. تاکنون چند اثر تألیفی و ترجمه از وی به انتشار رسیده است که می‌توان از میان آنها به کتاب «مقدمه‌ای بر فراوانی اقتصادی»، «شاخص بین‌المللی حقوق مالکیت» و «مبانی اقتصادی و حقوقی سنجش اعتبار» اشاره کرد. وی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی در همان دانشگاه است.

  • سید محمد رضا حسینی
براي ارتقاي مطالب وبلاگ، لطفا نظر بدهيد.