حقوق و اقتصاد

  • ۰
  • ۰

معرفی کامن لا

یکی از مشکلاتی که پژوهشگران ایرانی در حوزه حقوق و اقتصاد با آن مواجه هستند این است که تقریبا تمامی کتابهای پایه این حوزه در کشورهای مبتنی بر نظام حقوقی کامن لا نوشته شده است. این امر ضرورت آشنایی با این نظام حقوقی را لازم می کند. منابع زیر میتواند در شناخت نظام حقوق آمریکا و همچنین شناخت نظام حقوقی کامن لا راهگشا باشد.

1-  کتاب معرفی نظام حقوقی ایالات متحده است که توسط آلن فرانس وورث و توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. ویرایش چهارم این کتاب در سال 2010 منتشر شده است.

4- کتاب دیگر در معرفی حقوق آمریکا، کتاب American Law in a Global Context:The Basics است که کتابی ابتدایی در این زمینه و توسط George P. Fletcher and Steve Sheppardدر سال 2005 نگارش یافته و توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. تمرکز ویژه و استفاده ای که از این کتاب میتوان برد در حوزه توضیح کامن لا با حقوق نوشته است که در بخشهای 2 و 3 کتاب مفصلا به آن پرداخته شده. بخصوص در بخش دوم این کتاب که شامل چهر بخش است، کامن لا، حقوق نوشته، تمایز این دو و استدلال حقوقی بر مبنای این دو شرح داده شده است. بنابرای، برای آشنایی با نظام حقوقی کامن لا، مناسب ارزیابی می شود.

  • ۹۴/۰۴/۱۵
  • سید محمد رضا حسینی

کامن لا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
براي ارتقاي مطالب وبلاگ، لطفا نظر بدهيد.