حقوق و اقتصاد

  • ۰
  • ۰

خبرنامه صادق: بیست و دومین دورۀ جشنواره کتاب سال دانشجویی با معرفی برگزیدگان روز دوشنبه ۲۵ آبان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنامه صادق در بین برگزیدگان بیست و دومین دوره کتاب سال دانشجویی در گروه های مختلف نام دو اثر متعلق به دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) نیز دیده می شود.

بنا بر این گزارشدر گروه علوم انسانی و اجتماعی و در شاخه ترجمه کتاب «جنبه‌های حقوقی بیمه‌های عمر (جلد ۱ و۲ و۳)» به ترجمه سید محمدرضا حسینی دانشجوی دوره دکتری دانشگاه امام صادق(ع) مربوط به پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، برگزیده شد.

همچنین در شاخۀ ترجمه کتاب «نهادها و توسعه» به ترجمۀ مصطفی سمیعی نسب، محمود متوسلی و علی نیک نسبتی (انتشارات دانشگاه امام صادق (ع))شایسته تقدیر شد.

93A01154

این جشنواره از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرسسه خانه کتاب، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان زیباسازی شهر تهران و مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی برپا شد.

سید محمد رضا حسینی دانشجوی حقوق خصوصی دکتری دانشگاه در خصوص کتاب خود به خبرنامه صادق خبر داد: ترجمه «کتاب جنبه‌های حقوقی بیمه عمر» که در سه جلد در سال ۱۳۹۳ به نشر رسیده است، از اواسط سال ۱۳۸۸ آغاز شد و به مدت سه سال به طول انجامید. این کتاب را انتشارات معتبر مک‌گیل به چاپ رسانیده و حاوی مطالب جامعی در مورد حقوق بیمه عمر است.

وی در خصوص وجوه تمایز این کتاب گفت: نکته‌ای که این کتاب را متمایز می‌کند، بررسی جنبه‌های مختلف حقوقی بیمه عمر است که با معرفی نظام حقوقی ایالات متحده که از جمله نظام‌های کامن‌لا است آغاز شده و تا بررسی مراحل و حوزه‌های مختلف بیمه عمر ادامه پیدا می‌کند. این کتاب اگرچه در حوزه‌ای تخصصی نگاشته شده است اما مؤلفان تلاش کرده‌اند که مفاهیم پیچیده حقوقی را در قالب جملات ساده منتقل کنند.

این دانشجوی دانشگاه افزود: کتاب مذکور، در جشنواره کتاب سال دانشجویی سال ۱۳۹۴، پس از طی چهار مرحله داوری تخصصی و فنی، حائز رتبه برتر شد و به عنوان اولین شرکت‌کننده موفق به دریافت جایزه ویژه این جشنواره شد. امید است که بتواند در پیشبرد دانش در حوزه مربوطه نقش قابل توجهی ایفا کند.

خبرنامه صادق نیز برای دانش آموختگان و این دانشجوی دانشگاه آرزوی موفقیت می کند.


ketab1

ketab2

ketab3

  • ۹۴/۰۸/۳۰
  • سید محمد رضا حسینی

نظرات (۱)

سلام 
تبریکـــــــــــــــــــــــــ آقای دکتر مصطفی سمیعی نسب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
براي ارتقاي مطالب وبلاگ، لطفا نظر بدهيد.