حقوق و اقتصاد

  • ۰
  • ۰

یک حقوقدان گفت: سال های سال کار کارشناسی روی لایحه اصلاح قانون تجارت صورت گرفته و دارای مبنای حقوقی مستحکمی است.

«سید محمد حسینی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: لایحه اصلاح تجارت از سال ۱۳۸۴ به مجلس شورای اسلامی ارائه و در دوره های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته وهمینطور تحولاتی نسبت به متن اولیه اتفاق افتاده است.

وی اظهارداشت: متنی که هم اکنون در حال بررسی و نهایی شدن است حاصل سال ها تلاش کمیسیون حقوقی و قضایی، مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و سایر نهادهای دولتی می باشد.

این حقوقدان گفت: گروه های مختلف طی این سال ها نظرات خود را در خصوص لایحه قانون تجارت منعکس و در عین حال مرکزپژوهش ها و کمیسیون حقوقی و قضایی نظرات را جمع بندی و در قالب متنی جهت بررسی و تصویب نهایی به صحن ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: بررسی خیلی سریع مواد لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس دو دلیل عمده دارد یکی تخصصی بودن موضوع و دیگر برخورداری متن لایحه ازقوت و دقت حقوقی است.
حسینی اظهارداشت: ایرادی که شورای نگهبان به لایحه مزبورگرفته ایراد اصل ۸۵ است به عبارتی این شورا می گوید: «ضرورتی ندارد قانون فعلی تجارت بصورت کلی اصلاح شود اگر می خواهند بخشی از قانون را مورد اصلاح قرار دهند همان مواد مرتبط اصلاح شود و اگر بخشی می خواهد اضافه شود همان بخش اضافه شود».

وی همچنین در خصوص اینکه برخی ها می گویند ضرورت دارد مشکلات مواد لایحه اصلاح قانون تجارت بررسی شود، گفت: تمامی این موارد و مسائل هم در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعم از «حقوقی و قضایی» و «اقتصادی» و هم در کارگروه هایی که به تناسب در مرکز پژوهش های مجلس و اتاق بازرگانی ایران در این ارتباط شکل گرفته بحث و تبادل نظر شده است.

این حقوقدان افزود: بطورکلی در کارگروه مرکزپژوهش های مجلس جلساتی با حضور استادان به نام و معتبر حقوق تجارت بطور مستمر و هفتگی در رابطه با موضوع برگزار و نظرات منعکس شده است حال اینکه گفته می شود نظرات مختلف گرفته نشده به نظر می رسد حرف دقیقی نباشد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری، مهدی شیار و مطهره محرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

  • ۹۸/۰۶/۱۶
  • سید محمد رضا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
براي ارتقاي مطالب وبلاگ، لطفا نظر بدهيد.